Sider

torsdag den 8. november 2012

This Week

Der er ikke lang tid til at vi skal hjem til Danmark – og vi har en masse aktiviteter på kalenderen for den næste måneds tid. Bl.a. skal vi lejre med de unge (lejre fordi vi deler de unge i to grupper).
I denne uge har vi allerede formået at være i Tegus tre dage ud af fire. Tirsdag tog vi til Tegucigalpa sammen med Cathrine (Sørensen) for at bestille T-shirts til de unge, når vi tager på lejr.  Efter vi havde fået ordnet vores ”arbejde” havde vi resten af dagen fri – så vi fik brugt noget til i mallet og fik også shoppet lidt. Omkring klokken 17 tog vi ud på en restaurant, der hedder La Cumbre. Den ligger lidt oppe på et bjerg og har en fantastisk udsigt. Desværre da vi kom, var der en stor sky, som havde besluttet sig for at sætte sig på bjerget, så der gik lidt tid før vi kunne se ud over Tegus. Efter at have fået lækker, lækker mad tog vi tilbage til vores hotel og gik på hovedet i seng. Onsdag kunne vi rigtig sove længe, hvilket vil sige at vi stod op omkring kl. 07. Efter morgenmad på hotellet tog vi tilbage til mallet, hvor vi fik købt ind, inden vi tog med bussen tilbage til Guaimca og Emmanuel.
I dag, torsdag har vi også været i Tegus. Denne gang med en gruppe af pigerne fra ungdomsgruppen. Vi besøgte noget, der hedder Casitas Kennedy, som er et statsejet center for børn og teenagere. Her havde pigerne forberedt et lille drama-stykke, som de fremviste for teenage-pigerne og nogle af de mindre børn. To af vores piger delte noget af deres vidnesbyrd med pigerne og vi legede nogle forskellige lege med dem inden vi tog videre. Derfra tog vi ud på Hospital Escuela, som er det fattigste hospital i Tegus. Her uddelte vi poser med tøj, bleer, bamser og andre baby ting til ca. 60 nybagte mødre. Det var en rigtig god oplevelse at få lov til at dele med de unge.
Vi havde desværre ikke mulighed for at tage billeder, da det var forbudt på Casitas Kennedy

Soon we will be going back to Denmark and we have many activities lined up for the next month.

This week we have been in Tegus three days out of four. Tuesday we went with Cathrine (Sørensen) to order t-shirts for the youth when we go on camp. After we got our "work" done, we had the rest of the day of -  so we spent some time in the mall and got some shopping done. Around 5 pm we went to restaurant called La Cumbre. It's on a mountain and has a great view - unfortunately there was a cloud blocking the view, so it took a little while before we got to see Tegus by night. After a very delicious dinner we went back to the hotel and went to sleep. Wednesday we had the opportunity to sleep in - that means that we got up around 7 am. After breakfast and a little grocery shopping we took the bus back to Guaimaca and Emmanuel.

Today, Thursday we went to Tegus once again - but this time with a group of the girls from our youth group. We visited a place called Casitas Kennedy, which is a governmental children's centre. The girls had prepared a small drama for the kids and the teenagers. two of our girls shared some of their testimonies and we played different games. After that we went to Hospital Escuela, which is the poorest hospital in Tegucigalpa. Here we gave out bags with clothes, diapers, stuffed animals and other baby stuff for new mothers and their babies. It was a really great experience to share with the youth.
 We didn't take any pictures, because it was against the rules.